Електричкі все більше входять в наше повсякденне життя, займаючи місце практичного транспортну на кожен день. Через дешевий ресурс електрокари іноді намотують більше, ніж традиційні авта на двигунах внутрішнього згоряння. А оскільки щоденний пробіг зростає, власник все частіше переймається доглядом за машиною.

Сьогодні ми розглянемо питання обслуговування гальмівних систем на електромобілях. Чи є принципова різниця в техоглядах у порівнянні зі звичайними бензиновими автомобілями?

Незважаючи на електропривід та опцію рекуперації, гальмівна система електрокара залишається класичною: традиційні дискові гальма з гідравлічним контуром. А це означає, що таким автомобілям в однаковій мірі, притаманні такі явища:

  • знос гальмівних колодок і дисків,
  • заміна гальмівної рідини;
  • можливе пошкодження шлангів;
  • інші традиційні проблеми системи.

Ключові особливості. Хоча рекуперативне гальмування значно зменшує знос гальмівних накладок, воно не повністю усуває потребу в традиційному гальмуванні колодками. Фрикційні накладки, як і раніше, відіграють ключову роль у процесі уповільнення з двох основних причин. По-перше, на високих швидкостях або в екстрених ситуаціях система рекуперації може не забезпечувати достатнього гальмівного моменту. У цьому випадку лідерство в гальмуванні бере на себе дискова система. По-друге, рекуперативне гальмування менш ефективне на низьких швидкостях, а для повної зупинки автомобіля потрібні гальмівні колодки з дисками.

Гальмівна рідина. В автомобілях з електричним приводом використовується звичайний склад DOT3/DOT4. Оскільки навантаження на гальма теоретично менше, деякі марки подовжують термін заміни. Наприклад, Tesla Model S рекомендує повну заміну рідини кожні 4 роки, тоді як VW для моделей e-Golf та ID.4 радить робити це кожні 24 місяці. На що тут важливо звернути увагу? Оскільки в електричках використовується стандартна гальмівна рідина, варто згадати, що властивості рідини залежать не від кілометражу, а виключно від терміну служби. 2 роки — це середній цикл життя, протягом якого рідина наповнюється повітрям через стінки гумових шлангів, після чого її характеристики стрімко погіршуються. Тому замінювати все ж має сенс кожні 2 роки. Або, принаймні, виміряти його стан звичайним тестером і заміняти спираючись на дані  тестера.

Заміна дисків і колодок. Тут, звичайно, на перший план виходить опція рекуперації. При вмілому користуванні цією функцією термін служби гальмівних компонентів продовжується в 2-3 рази. Однак, якщо стиль водіння агресивний і гальмування відбувається частіше звичайним «педальним» способом, то знос не змусить себе довго чекати. Тоді ресурс колодок і дисків буде близький до ресурсу звичайного авто.

Які гальмівні колодки краще встановлювати на електромобіль? В принципі, особливих вимог немає. Якщо ви частіше використовуєте, то краще встановити гальмівні диски з антикорозійним покриттям і колодки з меншою схильністю до іржі (наприклад, керамічні. В той же час, для любителів активного драйву на моделях класу «performance» краще розглянути аналоги з полиці високопродуктивних замінників: карбон-керамічні колодки с більш посиленими гальмівними дисками.

Повний підбір дисків на колодок на електромобілі

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here