Останнім часом все частіше постає питання «які гальмівні колодки краще поставити на електромобіль»? Цей інтерес не позбавлений змісту, оскільки принципи функціонування гальмівної системи в електромобілях дещо відрізняється від традиційних авто з ДВЗ. І, звичайно ж, домислів і розбіжностей в цій сфері знань стає все більше. Так чи інакше, є сенс розібратися.
Ключова відмінність гальмівної системи електрокара від класичного автомобіля полягає в наявності технології рекуперації енергії. Якщо хтось ще не в курсі, то це переробка кінетичної енергії уповільнення автомобіля в електричну, і відповідно, підзарядка акумулятора при гальмуванні. Тобто, іншими словами, в електромобілях Tesla, Nissan, Hyundai, Audi та інших паралельно використовуються два типи гальмівних систем: класична гідравлічна і рекуперативна.
Але як використання цієї технології впливає на працездатність гальмівних дисків і колодок? Та, мабуть, ніяк. Ну, якщо не брати до уваги той факт, що активне використання рекуперації знижує знос накладок, але не більше. Інших відмінностей тут немає.
Отже, які гальмівні колодки краще встановити на електромобілі? Точно такі ж, які призначені для автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (каталог оригінальних накладок і замінників представлений тут — https://tormozi.ua/tormoznye-kolodki/). Тобто для змішаного стилю водіння ми б рекомендували колодки якості оригіналу — Brembo, TRW, Ferodo, ATE та інші, але якщо є необхідність приборкати більш потужні версії, такі як Tesla Plaid, Audi E-tron, BMW iX і подібні, то без проблем можна встановити високопродуктивні рішення від DFC або Power Stop.
Ще одне питання, яке виникає у власників електрокарів, стосується сумісності колодок електричок та звичайних моделей. Зокрема, чи можете ви бути впевнені, що колодки на e-Golf, Fiat 500e, Kona так далі, будуть такі самі, як і на бензинових версіях тих же моделей? Десь до 2019-2020 років електрокари оснащувалися тими ж системами, що і бензинові/дизельні «побратими». Однак з розвитком цього сегмента інженери зайнялися розробкою власнихгальм для електромобілів. А такі бренди, як Tesla і Zeekr розробляють для своїх моделей спеціальні системи, з 6- і 8-поршневими супортами з дисками 380-400 мм. Тому краще все ж такі, підбирати колодки і диски до кожної модифікації окремо, спираючись на унікальний VIN код шасі.
На щастя, сучасне програмне забезпечення дозволяє підібрати гальмівні колодки для будь-якої модифікації з електродвигуном.