Розробники компанії Tesla Motors в березні 2025 року представили значне оновлення для кросоверів Model Y – революційну гальмівну систему. На перший погляд вона складається з вже знайомих власникам електромобілів компонентів – системи рекуперації енергії і класичних механічних гальм. Натомість, сутність технології як раз в блоці управління і взаємодії між цими двома вузлами. Інженери Ілона Маска делегували бортовому комп’ютеруавтомобіля розподіл гальмівних зусиль між рекуперацією і дисковими гальмами. Коли це доречно з точки зору енергоефективності, система керування автомобілем використовує електродвигун для сповільнення, що очевидно позитивно впливає на запас ходу. Коли ж є потреба в більш інтенсивному гальмуванні – залучаються диски і гальмівні колодки.
Технічно це реалізовано як два окремі гальмівні контури. Один з них функціонує під управлінням внутрішньої логіки автомобіля, а другий є класичним — з гальмівними дисками і колодками — керованим безпосередньо водієм. Ці два контури доповнюють один одного, і, за словами інженерів Tesla, їхня робота є настільки злагодженою, що водій та пасажири не відчувають жодних різких змін.
Самі розробники з Tesla підкреслюють наступні ключові переваги своєї інновації:
- Розумне гальмування: Система автоматично обирає оптимальний спосіб гальмування – за допомогою електродвигуна чи механічних гальм – залежно від умов.
- Максимальна віддача енергії: Завдяки рекуперативному гальмуванню досягається вища ефективність використання енергії.
- Зрозуміле керування: Система забезпечує водієві відчуття плавного та передбачуваного гальмування.



